Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Afdelinger
    • Mini-Bi Familiespejd (3-6 år)
    • Mikro (6-7 år)
    • Mini (8-9 år)
    • Junior (10-11 år)
    • Trop (12-15 år)
  • Kalender
    • Hele Gruppen
    • Mini-Bi Familiespejd
    • Mikro
    • Mini
    • Junior
    • Trop
    • Abonnér på kalender
  • Information
    • Ind- og udmeldelse og kontingent
    • Forventnigner og aftaler
    • Gruppemøde, afbud og påklædning
    • Pakkelister
    • Betalingsoplysninger
    • Avis-indsamling
    • Om Knud Søhane Gruppe
    • Links
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Bliv spejder
Avisindsamling
Knud Søhane Gruppe

Avis-indsamling

Hvorfor indsamler vi aviser?

Avis-indsamlingen er vores primære og dermed vigtigste indtægtskilde.

Indsamlingen planlægges, koordineres og udføres af en gruppe faste frivillige udenfor Knud Søhane, som håndterer alt fra annoncering, levering og afhentning af containere, samt varetager selve kørslen rundt i byen og omegnen.

Hvad er spejdernes opgave?

Vores opgave er at stille med et bestemt antal Junior- og Tropspejdere, samt naturligvis spejderledere, til at køre med rundt i varebilerne og indsamle pap og papir fra opsamlingsstederne, og derefter fylde det i de containerne som sættes ved spejderhytten til formålet.

Hvor tit og hvornår er der indsamling?

Der er indsamling gennemsnitligt hver anden måned. Planen for præcise datoer og hvem der skal deltage hvornår udmeldes af gruppelederen via seddel. Det fremgår desuden af vores aktivitetskalender på https://knudsohane.dk/kalender.

Hvad gør jeg hvis spejderen bliver forhindret?

Hvis en spejder bliver forhindret i at deltage, så er det dit ansvar som forælder at koordinere med de øvrige forældre til Junior og Tropspejdere, og finde en afløser. 

Hvornår starter det og hvor lang tid tager det?

Avisindsamling foregår altid på en lørdag, og starter altid kl. 08:30 i spejderhytten.
Vi starter med morgenmad og ca. kl. 9 fordeles spejderne ud i varevognene mv., og kører så ud og henter papiraffald.
Mængden af pap og papir kan svinge en del, så det er ikke nemt at sætte et præcist sluttidspunkt på. Typisk er vi dog færdige omkring kl. 12.

Hvilken påklædning anbefales?

Praktisk tøj og spejderuniform. Desuden er et par lette arbejdshandsker en god ide for at undgå rifter fra pap og papir.

Kontakt

Knud Søhane Gruppe
Østkystvejen 306
9300 Sæby
Danmark

spejder@knudsohane.dk

Følg os på

En del af

Det Danske Spejderkorps logo